Seorang Gadis di China Jual Pelukan Demi iPhone 5 (Video)

on Monday 7 January 2013



Kaum muda di China termasuk penggila produk Apple, mereka bersedia melakukan apa saja untuk memilikinya. Jika sebelum ini seorang pemuda di China rela menjual ginjal demi mendapatkan iPad dan iPhone, maka kali ini seorang gadis mungkin menggunakan cara yang lebih bijak?

Di Xiamen, sebuah kota besar di tenggara China, seorang gadis berpakaian gaun hitam dan mengenakan sepasang kacamata hitam sedang berdiri di jalan yang penuh dengan orang ramai. Ia memegang tanda yang bertulis “10 yuan untuk pelukan, untuk mengumpulkan wang demi iPhone 5”.

Gadis itu berjaya menarik perhatian dan dengan cepat dikelilingi pejalan kaki di situ. Dalam waktu sekitar 10 minit ia kelihatan memeluk tiga orang dan seorang pemuda yang mengambil gambar dengannya, kerana ia merasa malu untuk memberinya pelukan.

Berapa lama ia akan mengumpulkan Wang tersebut? kelihatan seperti agak lama, harga yang ditawarkan oleh Apple untuk iPhone di China dimulai pada harga 5.288 yuan (US $849). Ini bermakna dia masih perlu 529 pelukan lagi untuk mencapai tujuannya.

Peristiwa ini menjadi topik pembicaraan yang hangat di jejaring sosial China. Netizen mengutuk gadis itu kerana terlalu materialistik, perlakuannya mungkin akan menjadi contoh buruk bagi anak-anak muda. Tidak peduli apa yang diperlukan, tentu ada cara yang lebih baik dan lebih bagus untuk mengumpulkan wang demi membeli iPhone, daripada menjual organ tubuh, menjajakan seks dan aksi tidak bermoral lainnya.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Al-Kisah....... All Rights Reserved